Les Misérables

I lördags satte vi på filmen Les Misérables med stora förväntningar. Vi hade hört mycket gott om den, och så var ju Depardieu med!

Filmen handlar om en man som suttit i fängelset i 18 år, när han till sist släpps ut. Den skildrar hans fortsatta liv och de svårigheter i samhället som följer med då man är stämplad som tidigare fånge. Han är en god människa, som försöker göra sitt bästa för andra människor. Dock hade han en anmälning på sig sedan tidigare, vilket leder till att polisen ständigt jagar honom.



Tyvärr var den här filmen inte alls lika bra som vi trodde. Det känns som om vi har fått en konstig version där de har klippt ner filmen, och inte brytt sig om hur klippen passar ihop. Dessutom slutar Del 1 mitt i en viktig mening. Det som störde mig ännu mer var att karaktärerna inte kände igen varann fastän de träffats tidigare. Borde inte fångvaktaren som haft hand om honom i 18 år känna igen honom trots att han har fått lite länge hår? Nej, han kände istället igen honom på att han var fruktansvärt stark... Det känns faktiskt som om jag skulle kunna vara utan den här filmen.

Betyg: 1/5


Kommentarer
Postat av: Sojung

sv: ja jag menar de riktigt generöst utav dem:) tack så mycket:D jag har inte bestämt mig än, får ju redan den 10:e om man har tagit sig in på en skola:) OM inte tänkte jag åka utomlands en eller två veckor sedan jobba:) vad går du då?

2008-06-30 @ 16:22:43
URL: http://sojung.blogg.se/
Postat av: Karin

Sojung: Okej, vad har du sökt för nåt då? Nåt speciellt som du vill komma in på? :) Själv går jag Folkhälsovetenskapsprogrammet här i Stockholm. Har gått ett år och trivs jättebra!

2008-06-30 @ 19:13:37
URL: http://curridutten.blogg.se/
Postat av: Sojung

sv: jag har sökt enstaka psykologikurser och sedan socionomprogramet:) okej är det bra då?

2008-06-30 @ 19:16:58
URL: http://sojung.blogg.se/
Postat av: Karin

Sojung: Okej, du är inne på lite samma inriktning som mig alltså. Hjälpa människor som har det svårt :) Vilka städer har du sökt då, och vart vill du helst hamna? Folkhälsovetenskapsprogrammet är ganska nystartat, men de börjar få form på programmet nu o har en bra kvalitet. Det är mycket bra föreläsare som redan jobbar inom vårt yrke, och det tycker jag är kul :)

2008-07-01 @ 12:17:22
URL: http://curridutten.blogg.se/
Postat av: Sojung

sv: ja det vore roligt att kunna hjälpa människor som kanske inte har fått riktigt rätt start på sitt liv. Jag har sökt i Eskilstuna och i Lund, vet inte riktigt vars jag helst skulle villja stanna. MEn får se om jag börjar nu i höst eller om jag bor hemma en termin till och börjar i vår. Sedan vet man ju aldrig om man kommer in heller:)

2008-07-01 @ 12:22:24
URL: http://sojung.blogg.se/
Postat av: Karin

Sojung: Jag har faktiskt pluggat typ två månader i Eskilstuna. Det var inte riktigt rätt utbildning för mig, men jag tror att man kan trivas riktigt bra i stan om man kommer in rätt :) Den är ju inte så stor. Jag får hålla tummarna för att du kommer in då!



Vad gör du annars i sommar då? Har du nåt sommarjobb?:)

2008-07-03 @ 13:47:04
URL: http://curridutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0