Oxelösundstur och Gotlandstips

Igår efter jobbet tog jag alltså bussen tillbaka till Nyköping igen. Den var något sjukt olidligt varm och varje minut var en desperat längtan att komma fram. Väl på stationen mötte mamma upp mig, och vi gick och fikade. Jag tog mumsiga pannkakor, och mamma någon slags chokladkaka. Det var hur skönt som helst att bara sitta på uteserveringen där varma, fast svalkande vindar svepte förbi! På kvällen åt vi god mat, och tog det mest bara lugnt.

Idag är det strålande sol, och är jättevarmt! Vi har tänkt oss att åka ut en liten tur till Gamla Oxelösund och fika, sen får vi se vad vi känner för :) Kanske åker vi till Femöre och tar oss ett litet dopp!

Nu är det bara en vecka kvar tills jag får semester, och jag och Calle åker till Gotland! Det ska bli riktigt roligt och spännande! Jag har aldrig varit på Gotland, men har hört att det ska vara väldigt fint. Har ni några tips på vad man inte får missa när man är på Gotland?

Kommentarer
Postat av: calle

Calles tips är att va med Calle så händer det säkert en massa kul!

Puss!

2008-07-30 @ 14:49:21
Postat av: Rune

Folket från Stureplan får du inte missa. Dem samlas ofta kring barerna och bryggorna. Kom ihåg att det är jaktsäsong på dem nu, det är bara ta fram geväret! :)

2008-07-31 @ 18:24:03
Postat av: Karin

Rune: Haha, ja då blir det spännande att se vad jag kommer hem med för byten då :D Kan man stoppa upp dem också?

2008-08-01 @ 17:46:13
URL: http://curridutten.blogg.se/
Postat av: Karin

Calle: Bra tips ;) Får se till att göra det då :) Puss!

2008-08-01 @ 17:46:49
URL: http://curridutten.blogg.se/
Postat av: Rune

Karin Karin... Du ska inte skjuta ditt eget folk. Bratsen har det svårt ändå i den stekande solen, bland champagnekorkar och lyxyachter. Det är synd om dem :P

2008-08-06 @ 01:55:30
URL: http://holygrail.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0