Kylskåpskrasch och picknick

Veckan har inte alls startat så bra. När jag kom till jobbet igår fick jag reda på att både kyl- och frysrummet på jobbet hade gått sönder i helgen, och all mat som jag skulle servera var nu utplacerad i diverse småkylskåp i ett par olika rum i närheten.. Detta ledde till att jag halvt jobbade ihjäl mig igår, trots att det bara var 30 gäster att servera. Nåja, idag hade problemet löst sig, så det var bara att plocka in allt i frysrummet igen!

Efter jobbet igår åkte jag till Gamla stan och träffade min morbror och hans pojkvän. Vi satt och fikade på ett mysigt fik vid vattnet, och det var riktigt roligt att träffa dem båda! Det var första gången jag träffade hans pojkvän, och jag får nog faktiskt godkänna honom :)

Idag efter jobbet firade vi Calles första semesterdag. Vi gjorde lite picknick och åkte ut till den mysiga bryggan som jag pratade om förut :) Lite trist att solen försvann från bryggan rätt snabbt, men vi hade det mysigt ändå!

Nu håller jag på o somna sittande av all frisk luft o allt arbete, så jag tror jag ska lägga mig och läsa en bok. Predikanten av Camilla Läckberg tror jag visst att det blir!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Hej! jag läste lite i din förra blogg och såg att du hade jobbat som frukostvärdinna på ett hotell. Jag är bara 15 (fyller 16 i oktober) och skulle vilja fylla mitt konto med lite mer pengar genom att jobba som frukostvärdinna på helgerna. Kan du berätta lite om jobbet: när börjar man? Vet du kanske ett bra hotell? Är det helt omöjligt att få det jobbet som sextonåring? Till min fördel kan jag ju såklart svenska och engelska, men också grunderna i franska och finska.



Länkar med min väldigt gamla e-postadress, svara där eller här på kommentarerna. Tack för hjälpen!

2008-07-16 @ 10:15:39
Postat av: Karin

Rebecca: Vad roligt med en massa frågor :) Det är lite olika från hotell till hotell, men oftast börjar man mellan 05.30-07.00. Sen beror det på hur mycket hjälp hotellet behöver till frukost, om man jobbar extra slutar man för det mesta runt 11 eller nåt sånt. Just nu jobbar jag som frukostansvarig och jobbar 6-13. Det kan gällande alla jobb vara svårt att få jobb som 16-åring, men det bästa är att skicka iväg ett mail till olika hotell och höra om de behöver hjälp! Det är alltid bra att kunna många olika språk, lyft fram det i ditt cv :)Lycka till! Berätta gärna hur det går!

2008-07-17 @ 17:13:16
URL: http://curridutten.blogg.se/
Postat av: Richard

Är din morbror gay? :O

2008-07-18 @ 13:54:16
URL: http://holygrail.blogg.se/
Postat av: Karin

Richard: Ja, det är han :)

2008-07-23 @ 17:03:24
URL: http://curridutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0