Gotlandssemester!

Då har vi alltså kommit tillbaka igen ifrån Gotland! Det var en supermysig semester, trots att vädret inte alltid var på topp. Jag tror att vi hade rätt mycket tur ändå, med tanke på hur mycket regn många andra verkar ha upplevt! Vi hade det i alla fall grymt kul och bra!

Vi har bland annat:

  • Varit på medeltidsveckan två gånger och kollat in marknaden. De sålde grejer med riktigt bra kvalitét och det var härlig stämning! Sol båda gångerna!! Ena gången gick vi tillsammans med Stoffe och Johanna som var i Visby över en helg. Vi käkade mumsigt vildsvin på standen!



  • Kollade även in Visby centrum, lite shopping måste det ju också bli!
  • Tagit två turer till Fårö. Besökte Fårö-fyren, fiskeläget Helguman, naturreservatet Ulla hau (tallskog med sanddyner!), Fårö marknad och raukarna såklart! Här köpte vi också Färister, mitt lilla gosedjursfår :P



  • Ridit turridning med hästar. Bland det roligaste vi provade på!!
  • Åkt museijärnväg, såklart!

  • Kört golf. Aj min axel!

  • Klättrat i Lummelundagrottorna. Häftigt med droppstenar!
  • Gått på två museer. En utställning med en cool skulptör, och sedan Bungemuseet som hade byggt upp som en by som visade hur folk levde på1600-, 1700- respektive 1800-talet. Riktigt spännande! Calle hittade en vattensåg som han tyckte var jättecool, och kollade in hur allting egentligen funkade. Jag tror vi pillade lite mer än vad man egentligen fick :P

  • Badat i Blå lagunen. Ett gammalt kalkbrott som fyllts av klarblått vatten. Kalkstenen har också bildat en sandstrand! Här fick Calle äntligen prova sitt nya snorkel-set också!

  • Frossat i en massa god mat, fika och godis! Särskilt Sylvis döttrar på Fårö hade hur mycket gott fikabröd som helst, det rekommenderar jag till den som ska dit. Calle provade till och med böckling på en fiskerestaurang, men jag tror att det mer kommer att vara ett hemskt minne :P


Kommentarer
Postat av: Calle

Hej snygg!

Tycker det är bra att du har tagit så många fina bilder!

Älskar dig!

Nu ska jag spöa dig på OS!

2008-08-15 @ 22:53:13
Postat av: Karin

Ja, det blev mycket fina bilder på Gotland :) Haha, du kommer förlora stort! Är på farligt humör idag vetu!

2008-08-15 @ 22:55:43
URL: http://curridutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0